Den sociale lov inden for dagtilbud:
1) Afsnit 2, kapitel 2, side179 i bogen Pædagogisk lovsamling, af Erik Jappe
§ 7. Børn i dagtilbud skal have et fysisk, psykisk og æstetisk børnemiljø, som fremmer deres trivsel, sundhed, udvikling og læring.
Stk. 2. Dagtilbud skal i samarbejde med forældrene give børn omsorg og understøtte det enkelte barns alsidige udvikling og selvværd samt bidrage til, at børn får en god og tryg opvækst.
Stk. 3. Dagtilbud skal fremme børns læring og udvikling af kompetencer gennem oplevelser, leg og pædagogisk tilrettelagte aktiviteter, der giver børn mulighed for fordybelse, udforskning og erfaring.
Stk. 4. Dagtilbudet skal give børn medbestemmelse, medansvar og forståelse for demokrati.
Dagtilbud vægter højt at børnene udvikler selvstændighed, evnen til at indgå i fællesskaber, samhørighed og integration i det danske samfund.
Stk. 5. Dagtilbudet skal i samarbejde med forældrene sikre en god overgang til skole ved at udvikle og understøtte grundlæggende kompetencer og lysten til at lære. Dagtilbud skal i samarbejde med skolerne skabe en sammenhængende overgang til skole - og fritidstilbud.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar